måndag 12 januari 2015

Nu är felet hittat på mobil router, ZTE MF28G!

I ett tidigare inlägg  skrev jag om mina bekymmer med en 3-router, ZTE MF28G.

Jag har alltså haft routern på service via 3 men tyvärr så kom den hem med samma fel som när den skickades - och dessutom med en faktura på 350:- för felsökning.
Fakturan har dock annullerats men, som sagt, felet kvarstod.

Via mobilabredband.se fick jag tips om att det kunde vara nätadaptern som ställde till med bekymren och nu har jag kört med en annan adapter (12V, 1,25A) i 5 dygn - och det fungerar!
Adaptern var inte medskickad på servicen så ingen skugga skall falla över serviceavdelningen, utan snarare över mig eller tjejen som tog emot felanmälan.

3 vill ha in kompletta paketet igen för felsökning så får jag väl nöja mig med en nätadapter av annat fabrikat?!




2 kommentarer:

  1. De två "Glasspinnarna" till antenner, funkar dom bra?
    Märker du någon skillnad?
    Vart har du köpt dom, antar att det är extra utrustning?

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du är och hälsar på!
    Jodå, de funkar i alla fall skapligt - det gör en viss skillnad. "Glasspinnarna" medföljde routern från 3.

    SvaraRadera