torsdag 18 december 2014

Tänk vad fel ord kan ställa till med!

Skickade in min 3-router, ZTE MF28G,  för service i går via Posten.
Detta efter att den har jä*lats med mig en längre tid.

Innan dess hade jag varit i kontakt med 3's Kundtjänst och beskrivit felet samt var vi överens om att det var en garantireparation


Felsymptom
Routern fungerar felfritt i 1-2 dagar, gäller både i läge 3G och 4G.
Sedan slutar den att leverera.

Vid ej funktion:
Indikeringar lyser som om den skulle vara i drift och fungera; 1-2-3-7 lyser fast, 6 blinkar.

- Routern finns med som ”trådlös” i valet på datorn så den skickar ut signal.
- Routern går ej att nå via trådlöst och ej heller via ethernetkabel (192.168.1.1 alt 3.home/index.asp)
- Inga internetsidor kan nås dock fungerar oftast Skype?!

Routern har även återställts till grundinställningar, via resetknappen, men samma problem dök upp igen efter 2 dagar.

Idag kom besked att de mottagit routern för service MEN nu var det inte längre en garantireparation, detta trots att garantin gäller till september 2015.

Givetvis ringde jag 3's Kundtjänst igen och där fick jag förklaringen - jag hade inte skickat med abonnemangsavtalet!

Läste igenom papperet angående vad som skulle skickas med tillsammans med Kundtjänst.














I texten står det:" Skickar med abonnemangsavtalet som du fick när du tecknade avtal med oss eller följesedeln som du fick vid leverans................"

Detta "eller" skulle alltså ha varit ett "och" enligt Kundtjänst, inte lätt att veta?!

Nu får vi hoppas att "Viktor" på 3's Kundtjänst fixade detta, han skulle i alla fall skicka abonnemangsavtalet till servicekillarna.

Vi får även hoppas att de justerar blanketten så att inte flera drabbas av detta och/eller!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar