söndag 25 augusti 2013

Nu har jag fått hjälp med ett faxprogram till Windows 7!

I ett tidigare inlägg skrev jag om att jag skaffat ett faxmodem för USB.
Huvudidén var att använda det i Ubuntu 12.04 men där är jag ej i mål ännu.

Efterlyste, i samma inlägg, även ett faxprogram för Windows 7, som reservplan.
Här fick jag tips om Snappy Fax Version 5 - tack Walo!

Men av en annan källa, Leopold, fick jag veta att det finns ett inbyggt faxprogram i Windows 7,  Windows Faxa och skanna - det gäller bara att aktivera det!

I nedanstående video beskriver han hur att göra - Du kan förresten besöka hans blogg också.




Med hjälp av hans tips har jag nu fått igång faxfunktionen på det nyaste datortillskottet, en HP Presario CQ61 (Windows 7, Home Edition), inköpt av hustrun på loppis igår.






















Det löser sig säkert även på den andra datorn, Lenovo Thinkpad E520, på sikt?!
Förhoppningsvis löser det sig även i Ubuntu 12.04, jag har en del tips att ta hand om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar