söndag 25 augusti 2013

Den tyska tvättmaskinen är nu utbytt.........

........mot en annan tysk!

Siemensmaskinen hann nästan bli sju år innan den byttes.



Bytet berodde inte på att den var trasig utan mest på grund av att den var gammal, hade hög energiförbrukning samt att det dök upp ett bra erbjudande.

3 995:- måste ju vara ett bra pris på en Bosch-maskin med klass A+++ och 8kg tvättmängd?!
Ordinarie pris, enligt annonsen, är 6 495:- - en rabatt på 2 500:-, inte så illa!
Hoppas bara att även denna håller i minst 7 år!































Här en bild på "fyndet"!
























EDIT: Här en länk varför nya maskiner INTE ÄR BÄTTRE än gamla - de går sönder!

4 kommentarer:

  1. Jag funderar också på att byta tvättmaskin. Men jag vill ha en som är högerhängd, dvs. gångjärn till höger. Det skulle underlätta i mitt tvättrum. Men tyvärr, har jag inte hitta någon. Alla verkar vara vänsterhängda. :-(

    SvaraRadera
  2. Lycka till i Ditt sökande, jag har dock ej aldrig sett en högerhängd heller!

    SvaraRadera
  3. Hej
    Ja vill inte sabba ditt lyckorus med din nya a klassade maskin , men kolla denna länken ang kvalitet och besparingar ;)

    http://www.idg.se/2.1085/1.338594/darfor-ger-nya-vitvaror-ingen-besparing

    Lägg gärna ut den på bloggen , den är riktigt intressant , en vitvaru tekniker vad som är skit och vad som håller och inte går sönder ..

    SvaraRadera
  4. Jo, jag har läst det förut - skrev om det 2010 men länken fungerar visst inte längre.

    http://techblogofsweden.blogspot.se/2010/09/intressant-artikel-om-nya-moderna.html

    SvaraRadera