fredag 26 oktober 2012

Bästa laptop för Ubuntu?

Läser precis att Lenovo ThinkPad E530 är den bästa? datorn för Ubuntu.

Sitter själv och skriver detta inlägg på en Lenovo E520 med Windows 7 Pro, kanske dags att konvertera den till Ubuntu? Den borde ju enkelt fixa Ubuntu i alla fall även om det är en lite äldre modell?!


Har hittills hållit kvar vid Windows på en dator men nu när jag börjar få kläm de flesta nyttiga program även i Ubuntu så kanske det är dags?

I Ubuntu använder jag t ex:
  • Xsane till Epson scanner (+ libsane)
  • GIMP för bildbehandling
  • Skype
  • Everpad (Evernote)
  • Tor Browser
  • Dropbox
  • AVG Antivirus
  • Shutter för skärmdump
  • Teamviewer
  • KeePass X
Spontant tror jag inte att jag saknar något, jo förresten Bank-ID, men det har jag sett instruktioner för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar