tisdag 22 september 2009

Ny kommentar till Easycap

Eftersom inläggen angående Easycap är mer än ett halvår gamla så visar jag den senaste kommentaren även här:

Jag har inte upplevt några problem med ljud eller att bara ha en svartvit bild.
Däremot så fastnade inspelningen på ett eller annat sätt.
Antingen med ett error-medelande eller så frös hela datorn, det var lite olika.
Men efter en ominstallation av hela OP så funkar inspelningen utan problem.
Enda "problemet" jag har nu är att jag inte vet vilken "filversion" jag skall spara det i, prövade .AVI sist vilket resulterade i att 20 min var 1,3GB och det skulle innebära att en långfilm skulle motsvara ca 5,5Gb - lite mycket .

Gamla blogginlägget kan annars läsas här!

Andra inlägg i samma ämne:

1 kommentar:

  1. ganska simpelt att få ner storleken, du använder dig av en annan codec version för video komprimering det går även att ställa in i ulead video studio movie wizard, vilket brukar följa med easy cap.
    Jag slänger upp en guide senare idag där allt förklaras på http://studiox.se/blog/

    SvaraRadera